Thursday 3 October 2013

Resah Hati


Gua terasa yang hidup gua celaru. Bercampur gaul bermacam-macam warna. Gua pilu. Gua resah. Penah dulu gua berfikiran pendek. Pernah dulu gua rasa gua mau lari dari kenyataan. Pernah dulu gua rasa gua tak guna. Itu semua pernah.

Gua bertanyakan pada seseorang,

" Hey, Can you please turn back the time ? I don't care which what, way or anything else you gonna do but what i want is, i need my old time "

Susah. Memang tak akan menjadi kenyataan. Itu mungkin mimpi.

Lena malam, gua mati dalam keheningan gelap. Cerah pagi, gua bermula rutin harian. Malas meronta-ronta untuk mati.

"Hey, lu apa masalah?"

Gua jerit  dalam hati gua, bergaduh semasa sendiri. Itu semua gua dengar. Bila semua ini akan berhenti ? Gusar hati untuk menerima jawapan.

Sedikit tanda tanya.

"You have an option! All in your hand, make it or forget it. Done! All i want is, a years or two week stay with me".

Terpinga gua untuk membalas soalan itu.




No comments:

Post a Comment