Tuesday 19 November 2013

The Silent of life..

Gua buka facebook tiap-tiap hari, tapi dah macam takde function untuk gua. Gua rasa dah macam takde life dekat facebook. Jadi gua teruskan membuka setiap hari walhal, gua ignore facebook tersebut. Mungkin gua sudah terasa makin meningkat dewasa?

Gua memang sentiasa lambat masuk opis, gua dah tak tau alasan apa yang gua nak putar pada HR. Ketika dalam perjalanan gua sentiasa berfikir adakah ini alasan yang molek untuk gua berikan? Kadang-kadang gua hanya mampu tersenyum. Mungkin itu membuahkan seribu bahasa untuk gua. Itu juga sebagai jawapan untuk gua berikan.

8 jam atau lebih gua dihadapan skrin laptop, kadang-kadang gua rasa hidup gua hanya bergantung pada talian internet. Jika tiada internet gua mati. Gua sudah mulai bosan. Berpusing dan jauh gua travel dalam alam maya. Dari utara hingga selatan gua pergi. Gua rasa semua sudah gua jengah. Cumanya kaki gua belum meninggalkan kesan tapak disana.

Setiap hari gua tengok status-status manusia dengan sejuta gelagat. Mereka gembira, sedih, marah dan berduka. Status itulah juga tempat mereka berbicara tentang hati mereka. Tidakkah mereka mempunyai kawan sebenar untuk mereka luahkan? Oh yaa.. lupa, sekarang zaman I.T, everything hanya dalam talian. Tidak lupa juga komen-komen yang lupa diri. Gua semak melihat. Muak!

Gua rasa cukuplah. Cukuplah untuk gua berhenti disini.


No comments:

Post a Comment